بخشنامه حقوق و دستمزد سال 1399

 

حداقل مزد کارگران در سال 1399

 

طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان  حداقل مزد را برای هرسال، با توجه به درصد تورم و هزینه معیشت خانوار اعلام نماید.
بخشنامه حداقل مزد سال ۹۹ و دستورالعمل های تبعی آن در تاریخ ۹۹/۰۱/۲۶، برای اجرا ابلاغ شد. بخشنامه مذکور به امضای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر شریعتمداری جهت اجرا به کلیه کارفرمایان و کارگاه های مشمول قانون کار ابلاغ گردید. همچنین دستورالعمل های تبعی بخشنامه مذکور به امضای مدیر کل محترم روابط کار وجبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اجرا ابلاغ شد.

طبق این بخشنامه، حداقل مزد کارگران در سال ۹۹ مبلغ ۶۱۱۸۰۹ ریال تعیین شد. سایر سطوح مزدی نیز نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۵% به علاوه مبلغ ثابت روزانه ۳۰،۳۳۸ریال افزایش می‌یابد.

 

 

کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار سال ۹۹


مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار، ماهانه مبلغ ۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال از سوی کارفرمایان پرداخت می‌شود.

 

 

پایه سنوات سال ۹۹

 


به کارگرانی که در سال ۱۳۹۹، دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، روزانه ۵۸،۳۳۳ ریال، پرداخت می‌شود.

به منظور جبران حداقل دستمزد و افزایش رضایت‌مندی کارگران با سابقه، اعم از قرارداد موقت یا دائم که دارای یک سال سابقه کار هستند و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه سنوات یا پایان کار خود را در پایان قراردادهای کار دریافت کرده باشند یا خیر، باید پایه سنوات پرداخت شود.

 

 

حق مسکن سال ۹۹


حق مسکن کارگران در سال ۱۳۹۹ در حال حاضر همان ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال خواهد بود. (تغییرات آن باید در هیات وزیران تصویب شود).

 

 

جدول حداقل مزد سال ۹۹

 

 

 

 

معافیت مالیات حقوق سال ۹۹


معافیت مالیات حقوق در سال ۱۳۹۹ ماهانه مبلغ ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و سالانه ۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تعیین گردیده‌ است.

 

 

 

متن کامل بخشنامه قانون کار

 

 

​​​​​​